Σημειώνεται ότι η έκθεση αναφέρεται στην έμπνευση που κατά τους διοργανωτές άντλησε ο Γάλλος γλύπτης από τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο. Στην επιστολή του, ο Έλληνας πρέσβης αναφέρει ότι ένιωσε πως δείχνει αρκετή έλλειψη ευαισθησίας και πως κατά μία έννοια είναι ανάρμοστο να αποδίδουν οι διοργανωτές της έκθεσης την έμπνευση του μεγάλου γλύπτη στα κατακερματισμένα κομμάτια των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στην κατοχή του Βρετανικού Μουσείου έχοντας αφαιρεθεί από το μνημείο από τον λόρδο Έλγιν, αντί να την αποδίδουν στον Παρθενώνα και σε αυτή καθαυτή την αρχαία ελληνική τέχνη. «Επιπλέον ελπίζω ότι θα παραδεχθείτε πως το να έχετε τα έργα του Ροντέν και τα Γλυπτά του Παρθενώνα παράλληλα με φωτογραφίες του συλημένου Παρθενώνα, μπορεί να ταιριάζει με το αφήγημα της δημοσιότητας της έκθεσης, αλλά στην πραγματικότητα τονίζει πως ο αντίκτυπος των Γλυπτών ελαττώνεται δραματικά με την παρουσία τους εκτός πλαισίου αναφοράς – κάτι που, όπως γνωρίζετε, είναι ένα δυνατό επιχείρημα υπέρ της επανένωσης με τα υπόλοιπα Γλυπτά» σημειώνει ο κ. Καραμήτσος-Τζιράς στην επιστολή του στην οποία επιπλέον δηλώνει ενθαρρυμένος από το ότι οποιοσδήποτε μπορεί σήμερα να δει τα εναπομείναντα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο Ακρόπολης σε οπτική εγγύτητα και αντιπαράθεση με το ίδιο το μνημείο στο φυσικό τους περιβάλλον. «Πιστεύω ότι αυτή είναι πιο ολιστική εμπειρία που αποδίδει πραγματικά την αρχαία ελληνική τέχνη, η οποία ενέπνευσε τόσους πολλούς, όπως όντως και τον Ογκίστ Ροντέν, στο πέρασμα των αιώνων», υπογραμμίζει ο Έλληνας πρέσβης.
Πέμπτη 26 Απριλίου 2018
Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Μετά τον Α. Μανθεάκη επιστολή του Έλληνα πρέσβη στη Βρετανία για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Σημειώνεται ότι η έκθεση αναφέρεται στην έμπνευση που κατά τους διοργανωτές άντλησε ο Γάλλος γλύπτης από τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο. Στην επιστολή του, ο Έλληνας πρέσβης αναφέρει ότι ένιωσε πως δείχνει αρκετή έλλειψη ευαισθησίας και πως κατά μία έννοια είναι ανάρμοστο να αποδίδουν οι διοργανωτές της έκθεσης την έμπνευση του μεγάλου γλύπτη στα κατακερματισμένα κομμάτια των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στην κατοχή του Βρετανικού Μουσείου έχοντας αφαιρεθεί από το μνημείο από τον λόρδο Έλγιν, αντί να την αποδίδουν στον Παρθενώνα και σε αυτή καθαυτή την αρχαία ελληνική τέχνη. «Επιπλέον ελπίζω ότι θα παραδεχθείτε πως το να έχετε τα έργα του Ροντέν και τα Γλυπτά του Παρθενώνα παράλληλα με φωτογραφίες του συλημένου Παρθενώνα, μπορεί να ταιριάζει με το αφήγημα της δημοσιότητας της έκθεσης, αλλά στην πραγματικότητα τονίζει πως ο αντίκτυπος των Γλυπτών ελαττώνεται δραματικά με την παρουσία τους εκτός πλαισίου αναφοράς – κάτι που, όπως γνωρίζετε, είναι ένα δυνατό επιχείρημα υπέρ της επανένωσης με τα υπόλοιπα Γλυπτά» σημειώνει ο κ. Καραμήτσος-Τζιράς στην επιστολή του στην οποία επιπλέον δηλώνει ενθαρρυμένος από το ότι οποιοσδήποτε μπορεί σήμερα να δει τα εναπομείναντα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο Ακρόπολης σε οπτική εγγύτητα και αντιπαράθεση με το ίδιο το μνημείο στο φυσικό τους περιβάλλον. «Πιστεύω ότι αυτή είναι πιο ολιστική εμπειρία που αποδίδει πραγματικά την αρχαία ελληνική τέχνη, η οποία ενέπνευσε τόσους πολλούς, όπως όντως και τον Ογκίστ Ροντέν, στο πέρασμα των αιώνων», υπογραμμίζει ο Έλληνας πρέσβης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.